wtorek, 28 kwietnia 2015

Wybory Prezydenckie 2015

Tak, to już czas. Zapowiadany od paru ładnych miesięcy, rok wyborczy 2015 właśnie startuje. I rozpoczyna się nie byle czym, bo majowymi wyborami prezydenckimi. 

Ja, odkąd skończyłam 18 lat, głosowałam za każdym razem. Teraz, pomimo tego, że w dniu wyborów będę Niemczech, też zamierzam zagłosować. I nie, żaden gówniany podpis elektroniczny nie jest konieczny. Kliknijcie "czytaj więcej" a wszystko powiem.

nowy land


Zacznijmy od najważniejszego. Dla tych, którzy jeszcze się nie zorientowali, wybory prezydenckie w tym roku odbędą się 10 maja. 
Jeśli tak jak ja, nie możecie w tym czasie być w Polsce, a chcecie zagłosować, to nic prostszego. Kliknijcie w ten link https://ewybory.msz.gov.pl/ i zarejestrujcie się do okręgu wyborczego, do którego będziecie mieli najbliżej. 

Rejestracja to nic czasochłonnego czy mega skomplikowanego. Przygotujcie tylko numer PESEL oraz paszport lub dowód osobisty. Na dole strony, którą przed chwilą otworzyliście jest link podpisany "Rozpocznij rejestrację".
Potem idzie jak po maśle. Głosować można korespondencyjnie lub osobiście w wybranym urzędzie konsularnym. Przy rejestracji trzeba tylko postępować zgodnie z instrukcją, dziecinnie proste i nikt nie powinien mieć z tym większych problemów.

Tych z Was, którzy chcą bliżej poznać tegorocznych kandydatów zapraszam pod ten link

Do dzieła!

M.

(zdjęcie: http://g3.infor.pl/)

2 komentarze:

  1. Ja juz zaglosowalam, bo mimo, ze mieszkam w Niedersachsen od lat to nie jest mi wszystko jedno co dzieje sie w Polsce. Wyslalam swoj glos do Hamburga. I mam nadzieje, ze wiekszosc ludzi na emigracji to zrobilo. Nie wszyscy jestesmy tu, bo chcemy. Czasem musimy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Mam nadzieję, że dużo ludzi pójdzie za Pani przykładem :)

      Usuń